Lillans första feber/allt däremellan/shopping på stan

För två veckor sedan var vi på BVC för 5-månaderskontrollen samt vaccin omgång två. 65 cm lång och hela 6835g mätte Filippa denna gången! Tog vaccinet med en klackspark och fällde inte en tår nu heller. Vilken tjej! 


Sen nu i söndags så fick hon sin första feber.. Har förstått det varit på ingång då hon varit lite snorig. Natten mot måndag vaknade jag av att hon var skållhet, tog en temp och jag slutade titta på den när vi passerade 39.8 grader. In med en alvedon och sen låg jag vaken i över en timme för att jag var så sjukt rädd för dessa feberkramper som kan uppstå. Tack och lov så hände inte det! Igår blev hon feberfri och sig själv igen, väldigt efterlängtat! 


Idag har vi kånkat oss ner på stan. Denna mamman ska nämligen på lite partaj på lördag och jag behövde verkligen uppdatera lite klädesplagg i garderoben. Lever i mjukiskläder för det mesta så nu var det på tiden jag spenderade lite pengar på mig själv! 


Första gången jag ska iväg på egen hand, men jag måste verkligen lära mig att släppa kontrollen lite. Filippa blir hemma med sin pappa och det kommer gå galant, det vet jag. Bara mammahjärtat som blir oroligt. Saknar ju henne när hon sover lixom, är väl så det är! Jag behöver ladda lite batterier och umgås med gamla vänner en stund. Det är okej! Har fått för mig att jag är en dålig mamma för att jag gör nånting för bara mig ett par timmar, men så är det ju inte. Sist jag var iväg själv var i juli förra året så det är fasiken på tiden! 

Nu är det dags för lite kvällsbad för fröken Filippa! På återseende :-) 


En av tröjorna jag köpte idag. Från Gina! Och ursäkta röran bakom mig😂



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emiliejonsson.blogg.se

En 22-årig Piteåbo och mamma till Filippa!

RSS 2.0